torsdag 11 februari 2010

Hello Capetown!

okej nu ar jag har. Resan gick bra, den tog lang tid och jag var valdigt trott sa jag sov en hel del igar. Det enda jag gjorde var att fixa pengar och mat. Jag bor pa ett hostel som heter Big Blue Hostel. Killen som driver stallet ar trevlig och ger bra svar pa alla fragor man kommer med. Det ar en fin stad och manniskor ar verkligen trevliga aven om de flesta besitter en framfusighet som jag inte ar van vid eller sjalv kan leva upp till. I den har staden blir jag automatiskt forsynt. Imorse blev jag vackt av en kanadensare som heter Scott, vi bestamde igar att jag skulle hanga med honom till ett stalle utanfor staden som heter Muizenberg for att surfa. Sa vi tog en minibuss till tagstationen och taget vidare darifran. Vagorna visade sig vara en besvikelse sa det blev ingen surfing for mig idag. Men vi hittade ett billigt stalle att ata pa och stranden var fin Vi gick fran stationen genom staden, istallet for att ta minibussen. Jag hittade ett par badbyxor for en billig penning pa vagen hem. Jag har med mig solcellsladdare och ar prepparerad upp till halsen om min Ipod skulle fa slut pa strom men om jag fick lust till att bada sa hade jag fatt gora det i kalsonger. Jag tog mig senare till Sea Point. Dar var vagorna hogre och men stenar gjorde att jag inte sag nagra som utnyttjade dem. Jag hittade stallet som Safarit kommer utga ifran for att hora med dom om det var nagot sarskilt jag skulle ha med mig men sa lange jag jag hade med mig sovsack sa var det ok. Jag ser verkligen fram emot att starta trippen nu. Tillbaka till hostellet for att mota upp Scott. Vi skulle gora nagot for att kompensera den uteblivna surfningen. Efter olika forslag sa kom vi fram till att bara ga ner till Waterfront och ta nagon ol pa det lokala bryggeriet som ligger dar. Vi tog en promenad och tog lite bilder vid hamnen.Kapstaden ar riktigt fint och imorgon ska jag till Robben Island dar Mandela satt fangslad, det ska bli intressant. Kommer formodligen lara mig mer dar en jag gjorde under hela min skolgang. Eller, det lar vara en logn. Jag kan ju skriva. Nu ska jag tillbaka till hostellet igen for att laga lite kvallsmat. Jag kopte spagetti och en burk med tomatsas som racker aven idag. Jag ar glad att jag inte ar en av de dar 200 kilos tyskarna som vandrar omkring i korridorerna. De slukar sakert nagot i min vikt till frukost. Pa spagetti och tomatsas star jag mig mig till morgondagens frukost. Tack for de generna. Saknar Tp.

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. UNDERBART! längtar tillbaka:) nu blir den nog resa bokad inom en snar framtid iaf. it's gonna be epic! /SW

    SvaraRadera
  2. Krickster!!
    Du framstar som anonym :) Du vet att jag hoppas innerligt pa att ni kommer nu va. Du gor det inte latt for dig sjalv att hoppa av det har nu :)

    SvaraRadera
  3. Vakkert, Matz, og du skriver så fengende og bra! Oh la la!

    SvaraRadera