måndag 8 februari 2010

Smygstarten.

Jag sitter just nu i Ensjö och väntar på frukost. Herr Almelöv bjuder på omelett! Resan har börjat nu. Jag är nervös och förväntansfull, men samtidigt fokuserad och glad. Förvirrad. Igår var jag en sväng till Lysekil. Snö och is. På eftermiddagen tog jag bussen till Oslo. Mannen bredvid mig på bussen envisades med sitt säkerhetsbälte. Vem använder bälte på bussen? Efter snudd på panik fick han till det och greppade sätet framför sig. Det är klart att jag trodde att han skulle leda bussen till undergång. Tony a.k.a. Greken mötte upp mig på stationen. Vi gick och åt på Burger King, skulle blivit kaffe efter det men vi gick fel och hamnade på "Tilt", drack två öl var och spelade dataspel.

Ett mycket värdigt välkomnande!
Nu ska jag till mitt gamla jobb och hälsa på min trogna mini armé!
Vi ses i Afrika!

1 kommentar:

  1. väntar med spänning på fortsättningen. till cape idag va? ta hand om dig så tar jag hand om mini så länge:)
    /SW

    SvaraRadera