söndag 21 februari 2010

Fran Kapstaden till Swakopfmund i Namibia

Hej igen!


Just nu befinner jag mig i Swakopfmund i Namibia. Jag har precis spenderat tre natter och lika manga dagar i den Namibiska oken (Sossuslvei eller nat sant, som ar den aldsta i varlden). Det har varit otroligt varmt, ca 40 - 45 grader i skuggan. Varmt, oh ja!

Vad har hant sen sist? Jo, foljande: Vi akte tidigt i mandags morse vidare fran kapstaden. Akte nagra timmar tills vi befann oss mitt ute i ingenstans, Cozy Mountais kallade guiden platsen. Obefogat. Vi slog i alla fall lager dar och campade for forsta gangen i vara talt. Morgonen efter gick vi upp tidigt. Langt innan solen hade gatt upp och akte vidare. Efter att ha passerat den namibiska gransen med lagom mycket krangel kom vi fram till den plats som vart kanotpaddlande skulle utga ifran. Vi packade det nodvandigaste i vattentata hinkar och gav oss ivag pa Orange River.Frivilligt ska papekas!
Som kapten gjorde jag allt jag kunde, min passagerare Line fanns... ombord


Underbart!! Ibland var det lugnt och ibland var det lite val stromt. Parkerade vid en strand, lagade mat och la oss sen i sovsackarna direkt pa stranden.
Matdags


Om jag tidigare bara har hort att universum ar oandligt sa tror jag pa det forst nu. Jag har aldrig sett sa manga stjarnor i hela mitt liv. Jag somnade lyckligt leende. Vidare langs floden dagen efter. Slog lager for natten och fortsatte sedan dagen efter mot Fish River Canyon. Stort!


In i terangbussen igen och tillslut kom vi fram Oknen. Vi har gatt bland sanddynor, hoga som skyskrapan i mjolby. Vi har vandrat runt pa jakt efter djur, dagtid och natttid. Och akt annu mera buss. Och druckit extremt mycket vatten. En del ol. Imorgon ska jag kanske gora nagot annat helt otroligt men jag har inte bestamt mig an sa vi far se :) Livet ar intensivt och otroligt stort for tillfallet.
Jag saknar Tp otroligt mycket ocksa sa jag skulle vilja att samtliga nara och kara utforskar mojligheterna for att fa tag i en teleport. Och ring till Tp nar det ar gjort.

Peace!

6 kommentarer:

  1. Vem skulle inte vilja ha 40 grader varmt och sandkorn i kalsongerna:) Du är i högsta grad saknad av Tp...

    SvaraRadera
  2. underbara bilder matz!!! Njut av allt, hoppas du har å får en toppen resa!!!!! Tjillevippen Emma Paradis

    SvaraRadera
  3. Flotte bilder Matz.... Høres ut som du har det toppen;-)
    Kos deg & nyyyyyyt;-)

    Gry

    SvaraRadera
  4. Hej Matz, det låter som du njuter av livet under stjärnhimlen! Bra att du går i långärmad tröja och solhatt så att du inte bränner din bleka hy.

    Kram från Isabell!

    SvaraRadera
  5. Fina bilder! Hör av dig om du träffar Britt och Göran ute i öknen. Har för mig att de skulle fira sitt silverbröllop där! ;)

    kram Sebastian

    SvaraRadera
  6. det här är plågeri matz! usch! take care
    sw

    SvaraRadera