söndag 14 februari 2010

Spara det basta till sist. (Kapstaden)

Idag har varit en helt underbar dag. Jag har bokstavligen ryst av lycka! Jag har sett vyer som ar helt oforklarligt vackra. Varlden blir inte vackrare an sa har. Vi har klattrat upp till till Table Mountains topp. Det tog tid och var fruktansvart jobbigt. Vi har tagit oss till Afrikas sydligaste punkt som heter Cape Of Good Hope. Vi har sett mycket pa vagen ocksa.


Det har ar utsikten fran bergsbestigningen



Sa har glada var vi nar vi nadde toppen. Nu tanker ni: Fan vad Matz ar blek, nastan pinsamt. Se det sa har: Jag och Toby ar tva tander och ar med i en reklam for Colgate. Da vinner ju jag!


Utsikten fran toppen!



Jag och utsikten fran toppen



Jag och en man som vi sprang pa pa vagen upp. (Trevlig men ganska tyst)




Har ar jag igen. Langst ner i Afrika!


Lite utsikt vid Godahoppsudden (eller vad den nu heter pa svenska)


Jag och pingvinerna. Aven har fick jag skit for min harliga nyans pa skinnet. Toby trodde att anledningen till att jag och pingvinen kom sa bra overens var att pingvinen trodde att jag ocksa var en pingvin, fast lite storre. Tack vare min hudfarg.

6 kommentarer:

  1. Hej Matz Vi tänker jätte mkt på dig och förstår av din blogg att du har upplevt Arfrika, du ska veta att det sätter sig i blodet och man kan aldrig skaka av sig det.NINAPENDA AFRIKA NA WATOTO WOTE,,(JAG ÄLSKAR AFRIKA OCH DESS MÄNNISKOR) Antar att det blev ett mkt känslosamt möte när du träffade dina dagisbarn förra måndagen- blir du trött på konstnärslivet vet du vilka gåvor du har med barn!! Peter och jag tackar så mkt för en jättetrevlig avskedsfest i din mammas otroligt mysiga hus..vad vi skrattade du och din bror Erik är fantastiska på att berätta underhållande upplevelser och din mat var fantastisk god.. vi försöker ta hand om A efter bästa förmåga när han haltar in på Ärtgränd emellanåt.Ha det jättegott, dina vänner Bibbi och Peter..saknar du något skriv till oss så kan vi kan vi skicka med Arvid.

    SvaraRadera
  2. hah vilka coola små pingviner :)

    SvaraRadera
  3. OS Rapport: Kalla har taget hem gullet for fan!

    Ser fantastisk ut - gøy å "oppleve" dette gjennom deg:)

    Brun og Blid er du:)
    Mikkel, Marianne og Andrea+(s)

    SvaraRadera
  4. Bibbi & Peter:
    vilka fina ord, jag hade otroligt roligt den kvallen ocksa. En fin avslutning fore resan!

    Arw:
    Det roliga var att nar de tittade pa mig sa hade nastan en mansklig blick.

    Mikkel & co:
    Hur har Mikkel det? Har han nagot nytt pa gang eller ar det forsatt McQueen?

    SvaraRadera
  5. Mcqueen står fortsatt høyt i kurs. I går leste han høyt fra McQuuen boka - det lød som så:".....jeg ruste motoren, og gliste med de store tennene......."!
    Har kompanjongen blitt frisk? eller er du fortsatt på tur alene?
    Mikkel&co

    SvaraRadera
  6. Tror pingvinerna fattade tycke i din tröja... herren på klippan! Underbart att hitta eran blogg...

    SvaraRadera